čo je Bounce rate, čo ho ovplyvňuje, na čo má vplyv a ako mať túto metriku čo najlepšiu?

Čo je to miera okamžitých odchodov?

Miera okamžitých odchodov, takzvaná bounce rate, je metrika digitálneho marketingu, ktorá sa vzťahuje na percento návštevníkov, ktorí sa dostanú na jednu stránku vášho webu a odídu bez zobrazenia ďalších stránok. Miera okamžitých odchodov je vlastne metrika, ktorá sleduje návštevníkov na jednej stránke a odráža schopnosť vašej web stránky pri udržiavaní si návštevníkov.

Návšteva stránky sa považuje za okamžitý odchod, iba ak návštevník opustí stránku priamo zo vstupnej stránky bez toho, aby si prezeral aj ďalšie stránky.

Aké sú dôvody vysokých okamžitých odchodov

Miera okamžitých odchodov tiež známa ako bounce rate je významnou metrikou. Ak vysoké percento vašich návštevníkov odíde, ich správanie môže naznačovať niekoľko rôznych problémov:

Nenašli, čo hľadali, alebo aj našli, čo hľadali, ale ponuka nespĺňala ich očakávania (neočakávané poplatky, koniec propagácie, registračný formulár atď.) Alebo napríklad našli, čo hľadali, ale neboli prinútení kúpiť (váš web nie je užívateľsky príjemný alebo nie je optimalizovaný na konverzie). Chcete vytvoriť vzťah so svojím potenciálnym zákazníkom, takže je dôležité, aby si prehliadal váš web a nakoniec uskutočnil konverziu – či už to znamená, že spotrebuje viac obsahu, prihlási sa na odber vášho bulletinu, alebo zakúpi produkt.

Priemerná miera okamžitých odchodov sa môže líšiť v závislosti od odvetvia, v ktorom sa nachádzate:

  • Informačné stránky: priemerná miera okamžitých odchodov je 50%
  • Blogy: priemerná miera okamžitých odchodov je 84%
  • Webové stránky generujúce potenciálnych zákazníkov: priemerná miera okamžitých odchodov je 40%
  • Servisné stránky: priemerná miera okamžitých odchodov je 20%
  • Maloobchodné weby: priemerná miera okamžitých odchodov je 30%
  • Cieľové stránky: priemerná miera okamžitých odchodov je 80%

Najčastejšie otázky online marketingu

Tu je niekoľko častých dôvodov, prečo návštevníci z web stránok odchádzajú:

  • Dizajn stránky (slabý kontrast, zlý výber farieb, typov písma a ďalších dizajnových prvkov)
  • Mätúca navigácia
  • Textovo ťažký dizajn
  • Neresponzívny dizajn ktorý sa zle zobrazuje na tabletoch, mobilných telefónoch, laptopoch a podobne
  • Slabé formátovanie: nepoužíva sa tučné písmo alebo kurzíva, malé alebo žiadne medzery medzi riadkami a odsekmi
  • Web vyzerá spamovo – príliš veľa reklám alebo propagačných ponúk
  • Načítanie stránky trvá príliš dlho
  • Zlé používanie nadpisov a podnadpisov
  • Automaticky sa prehráva hlasné audio alebo video obsah

Ako znížiť bounce rate teda mieru okamžitých odchodov

  • Zacieľte na správne kľúčové slová – Je pravdepodobné, že vysoká miera okamžitých odchodov tzv. bounce rate naznačuje návštevnosť, ktorá sa nehodí pre váš cieľový trh. Pomocou služby Google Analytics môžete určiť, ktoré zdroje návštevnosti generujú menej žiaducu návštevnosť. Potom môžete pracovať na ich vylepšení alebo úplne ukončiť prípadné nevhodné kampane. Ak váš web priťahuje nesprávnych návštevníkov, nemali by ste byť prekvapení, keď návštevníci opustia váš web. Kľúčová je analýza kľúčových slov a výber správnych kanálov, ktoré k vám privádzajú návštevnosť.
  • Vytvorte kvalitné prepojenia – Ak chcete povzbudiť návštevníkov, aby prezerali aj iné vaše stránky, pridajte čo najviac organických odkazov na ďalší relevantný obsah, produkty a stránky.
  • Buďte nápomocný – Nie každý, kto sa dostane na váš web, bude pripravený uskutočniť nákup. Niekto si možno hľadá informácie, iný možno robia prieskum. Nezostávajte len pri popise produktu, skúste sa zamyslieť z pohľadu potenciálneho zákazníka, aké ďalšie informácie by mu mohli pomôcť pri rozhodovaní? Prvky ako recenzie zákazníkov a otázky a odpovede zákazníkov môžu byť veľmi presvedčivé.
  • Zlepšite použiteľnosť – To je tvorba webových stránok, na ktorých sa dá ľahko orientovať a vyzerajú pekne aj dizajnovo, aby tam chceli zostať aj noví návštevníci. Použiteľnosť svojho webu môžete zvýšiť úpravou veľkosti nadpisov, výberom správneho písma, výberom kontrastných farieb, využitím medzery a zoznamov s odrážkami a vylepšením informačnej architektúry vašich stránok.
  • Optimalizujte vždy aj pre mobil – Toto je jedno z kľúčových pravidiel, ktoré by ste nemali ignorovať. Ľudia čoraz viac nakupujú prostredníctvom svojich mobilných telefónov. Web, ktorý poskytuje príjemný zážitok a je responzívny, nepochybne zníži mieru okamžitých odchodov.

Komentáre sú vypnuté