Čo je to SEO optimalizácia?

SEO optimalizácia znamená optimalizácia web stránok pre vyhľadávače; všetko o tom, ako „zadarmo“ to znamená organicky získať návštevnosť vašich stránok, a to okrem iného vykonaním technických a taktických zmien na vašom webe.

Čo je to SEO optimalizácia v rámci marketingu?

SEO optimalizácia znamená optimalizácia webu pre vyhľadávače, čo je prax zvyšovania množstva a kvality prenosu na vaše webové stránky prostredníctvom organických výsledkov vyhľadávacieho nástroja. SEO optimalizácia je proces optimalizácie vášho internetového obsahu tak, aby ho vyhľadávací nástroj rád zobrazoval ako najlepší výsledok pri vyhľadávaní určitého kľúčového slova. SEO optimalizácia je proces zlepšovania kvality a množstva návštevnosti na webovú stránku z vyhľadávacích nástrojov.

Aký je rozdiel medzi organickou a platenou návštevnosťou?

Organické to znamená bezplatné výsledky poskytované vyhľadávačmi na základe ich jednotlivých algoritmov. Platené = miesto, kde firmy platia respektíve dražia za to, aby sa ich odkazy zobrazovali v hornej lepšej časti vyhľadávacích nástrojov.

Čo je to algoritmus?

Keď povieme algoritmus, hovoríme o stovkách rôznych faktorov, na ktoré sa vyhľadávače pozerajú na stránke aj mimo ňu, aby určili, v súvislosti s konkrétnymi frázami hodnotenie vašej web stránky. Pri rôznych faktoroch majú vyhľadávače aj rôzne váhy. To znamená, že každý faktor môže mať rôznu váhu. Tieto faktory a ich váha sa u jednotlivých vyhľadávačoch mení v čase. Pozícia vo vyhľadávači by mala odzrkadliť vaše celkové hodnotenie v danom vyhľadávači medzi konkurenciou.

Technici v spoločnosti Google (alebo vami ľubovoľne zvolenom vyhľadávacom nástroji) teraz vypracovali obrovské množstvo faktorov, ktoré majú váhu pre to, koľko autority má váš web na frázu a kam vás umiestniť vo výsledkoch vyhľadávania v porovnaní s inými webmi.

Ako dlho mi bude trvať, kým sa dostanem na 1. stránku pokiaľ sa mi tam zobrazia výsledky?

V tomto rozhoduje veľa faktorov ako autorita vašej domény, prostredie konkurencie, frekvencia prehľadávania vášho webu, zmeny na webe (najmä pokiaľ ide o obsah) a práca vykonaná predtým. Čím je stránka väčšia, tým častejšie sa pravdepodobne indexovo prehľadávate, a tak rýchlejšie uvidíte dopad zmien v rámci SERP. Ako príručku pre „výsledky“ by sme povedali 1 – 3 mesiace. Pokiaľ ide o prechod na 1. stránku, táto je úplne závislá od trhu, aktualizácií a času kampane. Obyčajne sa dá dosiahnuť úspešné hodnotenie a dobrú návštevnosť ak je SEO optimalizácia vedená profesionálne v priebehu 2 – 6 mesiacov.

Hľadáme však krátkodobé výsledky?

SEO optimalizácia je dlhodobá stratégia, časom si vybudujete svoju autoritu a viditeľnosť. Ak hľadáte krátkodobé riešenie okrem vytvorenia dlhodobej viditeľnosti, môžeme vám pomôcť profesionálne aj s PPC kampaňou popri SEO, ak máte na to potrebný rozpočet. Tiež vám možeme manažovať sociálne médiá pre okamžitú návštevnosť vášho webu.

Môžeme kampaň spustiť len na niekoľko mesiacov, aby sme získali základy a potom sa SEO optimalizácia zastaví?

SEO optimalizácia si vyžaduje čas a dôslednú kampaň na to by ste si mali myslieť, že ak zastavíte aktivitu SEO, pretože ste dosiahli svoj cieľ, všetci tí konkurenti, ktorí sa umiestnia pod vami, sa stále budú zlepšovať, aby získali lepšiu pozíciu, takže potrebujete pokračovať v práci, aby ste na to reagovali. SEO nikdy nepredávame ako krátkodobú stratégiu, berieme do úvahy audit, implementáciu, opätovné prehľadávanie stránok a prebiehajúce budovanie autority a to všetko chce čas. Akýkoľvek pokrok, ktorý uvidíte, povedzme za 3 mesiace, myslite na to, čo by ste mohli vidieť za rok. SEO optimalizácia sa dá stále zlepšovať. SEO optimalizácia je nástroj, ktorým sa dá nepretržite zvyšovať zisk.

Ako vyberáte kľúčové slová, na ktoré chcete zacieliť?

Výber kľúčových slov je veľmi dôležitý proces. Výber správnych kľúčových slov je zložitý analytický proces. Zjednodušene pri skúmaní kľúčových slov pre každého nového klienta sa pozeráme na celý rad rôznych vecí a neustále ich prispôsobujeme, tak postupujeme v kampani ak je váš web už nejaký čas funkčný a s analytikou sa zaoberáme kľúčovými slovami na ktoré ste už prípadne rankovali. Plánovač kľúčových slov tiež používame na vyhľadanie konkurenčných výrazov vo vašom odvetví, pozrieme sa na vašich konkurentov, aby sme zistili, na ktoré frázy sa zameriavajú, a prediskutujeme s vami kľúčové slová, ktoré považujete za vysoko hodnotné. Pri výbere kľúčových slov používame náš know-how a najmodernejšie externé aj naše interné nástroje v svetovom meradle.

Nemôžeme na každú stránku iba odkazovať na kľúčové slová, pri ktorých chceme, aby sme dosiahli lepšiu viditeľnosť?

Vyhľadávače určia, o čo vám ide, tým, že sa pozrú na obsah vášho webu a na čo odkazujú. Je to však všetko o dosiahnutí rovnováhy a optimalizácii. Každá stránka by mala mať skutočne jednu oblasť kľúčových slov, na ktorú sa chcete zamerať (toto je vaša primárna vstupná stránka a stránka, ktorú majú vyhľadávače zobraziť, ak niekto vyhľadá výraz) a kľúčové slovo by malo byť na stránke v ideálnom prípade v názve, odkazované v hlavičkách a v obsahu. Neexistuje žiadna konkrétna hustota kľúčových slov, na ktoré by ste sa mali zamerať a dnes už SEO optimalizácia je to o tom, aby to bolo prirodzené, a nie o prepchávaní kľúčových slov. Najlepšie tiež nie je, ak všade presne vkladáte kľúčové slová zhodné k vašim cieľovým frázam, hľadajte radšej aj synonymá, ktoré môžete alternatívne použiť.

Čo znamená SERP?

SERP znamená search engine result pages. Stránky s výsledkami vyhľadávacieho nástroja a na tomto mieste získate svoje výsledky z vyhľadávania, napr. na Google, Bing a podobne.

Mám si kúpiť doménové meno obsahujúce kľúčové slová pre výraz, na ktorý chcem zacieliť?

Nie je dôvod prečo by ste nemali. Pokiaľ názov vašej firmy prirodzene neobsahuje kľúčové slovo, je dobré takúto doménu získať. Avšak zakúpenie domény vyplnenej kľúčovým slovom len kvôli SEO nie je v dnešnej dobe už až tak dobrý plán ako to bolo v minulosti. Vyhľadávače ako Google už nepridávajú až takú váhu (exact match domain) to znamená doméne ktorá presne obsahuje dôležité kľúčové slovo tak ako to bolo v minulosti. V dnešnej dobe je skôr populárne vytvoriť si značku. SEO optimalizácia a jej trendy sa stále vyvíjajú.

Ako meriate výkon?

Máme radi štatistiky a analýzy, ale i tvorbu jedinečnej stratégie pri každom projekte. Či už ste webom zameraným na elektronický obchod alebo generovaním potenciálnych zákazníkov, identifikujeme s vami kľúčové ukazovatele výkonu takzvané kľúčové výkonnostné indikátory, o ktorých vás budeme každý mesiac informovať, aby ste videli, ako sa veci majú a aký je pokrok. Nejde len o vaše hodnotenie, na ktoré sa dostane veľa ľudí, ale aj o vašu návštevnosť podľa zdroja, správanie sa používateľov na vašom webe a cieľové konverzie.

Čo vlastne robíte v rámci prebiehajúcej kampane?

SEO optimalizácia predstavuje v pozadí každý mesiac neskutočne veľa odvedenej odbornej a rôzne špecializovanej práce a pre klientov to nie je vždy jednoducho viditeľné, napríklad prebiehajúca stratégia ovplyvňuje analýzu dát, technické implementácie a recenzie konkurencie.

Preto my v SEOrankuj udržiavame komunikáciu s našimi klientmi prostredníctvom mesačných sofistikovaných prehľadov, aby mohli vidieť, čo sa deje s ich kampaňou, nielen všetky údaje, ale aj dokončené a prebiehajúce práce za daný mesiac.

Moje poradie vo vyhľadávačoch sa neustále mení, mal by som sa obávať?

Napríklad pokles o jednu či dve pozície za týždeň? Nie, toto je fluktuácia, ktorú by sme očakávali, a nie je potrebné sa jej obávať. SEO optimalizácia má hlavný cieľ samozrejme zvýšenie a stabilizáciu týchto pozícií. Mali by ste tiež vedieť, že firma, ktorá je nad a pod vami vo vyhľadávači môže tiež tvrdo pracovať na SEO a preto najmä na trhoch s vysokou konkurenciou, uvidíte takýto pohyb, všetko je to o sledovaní aktivity aj vašej konkurencie a je potrebné tiež reagovať na ich kampaň.

Keď skontrolujem svoje hodnotenie, zobrazujem sa oveľa vyššie, ako uvádzate

Pri kontrole svojich hodnotení je vždy dobré prejsť do režimu inkognito napríklad v prehliadači Chrome alebo súkromného prehliadania v prehliadači ako je Internet Explorer, či už na telefóne, tablete alebo počítači. Dôvodom je to, že keď vytvoríte vyhľadávacie súbory cookie zhromaždené vaším webovým prehliadačom (ktoré obsahujú konkrétne informácie o vás ako používateľovi), prezerajú ich vyhľadávače spolu s údajmi o ich historickom použití, aby zistili, aké sú vaše preferencie, ktoré môžu ovplyvniť výsledky, ktoré sa vám zobrazia.

To zjednodušene znamená že ak neustále navštevujete svoje webové stránky v rovnakom prehliadači v inom ako v režime inkognito, vyhľadávací nástroj túto stránku s vyššou pravdepodobnosťou zaradí vyššie, pretože vie, že ich tam často navštevujete.

Tiež by sme vám odporučili, aby ste sa v režime inkognito trochu pohrali s nastavením vyhľadávacích nástrojov. Tu môžete zmeniť svoje vyhľadávacie miesto takže ak napríklad viete, že vaši návštevníci budú s najväčšou pravdepodobnosťou hľadať vo danej oblasti, zmeňte nastavenie umiestnenia vyhľadávacích nástrojov na danú oblasť vyhľadávania o ktorú máte záujem.

Moji konkurenti sa vždy umiestňujú nado mnou, prečo je to tak?

Ak máte konkrétneho konkurenta, ktorého používate ako referenčný bod pre vaše hodnotenie za konkrétne obdobie, dajte nám vedieť, môžeme sa tak pozrieť na jeho úplný online profil a vhodne upraviť našu stratégiu.

Niekedy to môže byť jednoducho do veku domény, inokedy to môžu byť metaúdaje, obsah na ich konkrétnej cieľovej stránke, počet spätných odkazov – existuje veľa vecí, na ktoré sa Google (a ďalšie vyhľadávače) zameriavajú, aby určili v akom poradí sa stránky radia, takže ide o identifikáciu oblastí, v ktorých má váš web slabšie výsledky ako sú tie nad vami.

Mimochodom my v SEO rankuj sledujeme vždy aj vašu konkurenciu tak, aby sme vedeli váš web optimalizovať pre vyhľadávače čo najlepšie vo vašom odvetví.

Ako sa budú zmeny a SEO optimalizácia implementovať?

V SEOrankuj sa to medzi klientmi líši, niektorí klienti nám umožňujú prístup k ovládaniu ich webových stránok. To znamená, že ako SEO tím alebo alternatívne aj naši interní vývojári môžeme implementovať akékoľvek zmeny, v procese optimalizácie pre vyhľadávače. To však nefunguje pri všetkých klientoch. Sú aj klienti, ktorí si radšej udržujú prístup len v rámci svojej firmy, ak majú svoj vlastný tím vývojárov, čo je tiež v poriadku. Spolupracujeme s ich tímami na vytvorení stratégie pracovného postupu, aby práce a SEO optimalizácia mohla dôsledne pokračovať. Všetko závisí od komunikácie a od toho, ako sa dohodneme. Najlepšie je dohodnúť všetko hneď na začiatku a pustiť sa čo najskôr do optimalizácie.

Nemôžem si kúpiť iba nejaké odkazy smerujúce na moje stránky?

Budovanie odkazov nie je mŕtve, ale jeho povaha sa veľmi zmenila. Bývalo to tak, že ste mohli ísť von, zapojiť veľa peňazí do nákupu odkazov ľubovoľne z celej webovej sféry a všetky by vám pomohli pri hodnotení. V dnešnej dobe sú však vyhľadávače predovšetkým o kvalite a vnímanej autorite vášho webu. Predstavte si vaše odkazy ako hlasy z iných webových stránok. V dnešnej dobe je to všetko o podporných stratégiách ak hľadáte hlasy pre vysoko kvalitné odvetvové webové stránky tak potom skôr kvalitu ako kvantitu!

Akékoľvek nesprávne budovanie odkazov je dnes už horšie ako nebudovať žiadne odkazy.

Koľko času budete potrebovať od nášho interného tímu?

To úplne závisí od projektu ako bude fungovať SEO optimalizácia. Ak chcete dohliadnuť na každú jednotlivú zmenu a prečítať si obsah, bude možno potrebné si nejaký čas vyhradiť na prehliadku diela ešte pred jeho uskutočnením. Najmä u nových klientov sa môže stať, že o tomto procese sa rozhodne na začiatku vzťahu s plánovaním, ktorý sa potom pri väčšej dôvere a oboznámení postupne úplne zastaví. V prípade ak sme mohli robiť zmeny alebo vytvárať blogy autonómne, časová náročnosť by bola z vašej strany len veľmi minimálna.